Minulý pátek jsem se zcela náhodou od známého dozvěděla o hale,
kterou má vystavět CTP. Nejdříve jsem si myslela, že hala bude hned za
stávající halou CTP a „rostoucí“ halou pro MAKRO. Nevěděla jsem, že CTP má již
zakoupeny pozemky i v Úžicích. Začala jsem hledat na internetu a našla
článek z 21. srpna na E15.cz Severně od Prahy
se chystá obří sklad Daimleru pro Evropu. Část budou obsluhovat jen roboti,
v kterém se píše „Dokumentace předložená v
procesu EIA už ale odkryla detaily stavby. Mimo jiné z ní vyplývá, že sklad
bude téměř dvojnásobně velký než hala Amazonu v Dobrovízi. Logistické centrum bude mít 229
tisíc metrů čtverečních. To je velikost téměř tří pražských Karlových
náměstí. Větší sklad v České republice zatím není. Plán na výstavbu
obřího skladu se zatím drží v přísné tajnosti. Developer o něm dosud s úřady
komunikuje jen jako o „projektu Lord“. Žádost o ekologický posudek EIA navíc
neobsahuje ani jméno CTP.“
Začala jsem tedy hledat na portále
cenia a opravdu jsem našla záměr s názvem Objekt D 8.7.
Dozvěděla jsem se, že záměr byl Krajským úřadem zveřejněn již 22.
srpna a dotčené obce mají 20 dní na vyjádření, tedy termín do 11. září. Ptala
jsem se na OÚ, proč záměr nemáme vyvěšený a dozvěděla jsem se, že dokumentace
je zatím na poště v Úžicích nevyzvednutá.
Obvolala jsem starosty okolních obcí, starostům na které jsem
nenašla telefon jsem odeslala e-mailem informaci o hale pro Daimler,
informovala jsem i spolky v okolních obcích. Nikdo z okolních starostů se kterými
jsem mluvila o žádné hale nevěděl!
Našla jsem i další článek na Echo24.cz Praha v obležení
obřích skladů. Jsou lepší pracovní místa, nebo zničené silnice?,
kde jsem se dozvěděla: „Výhodné je
to ale především pro zahraniční firmy. Středočeské obce jsou pro ně
ideální vzhledem k blízkosti k letišti i s ohledem na mnohem nižší
náklady, než by měly například v západní Evropě. Sklady jsou přitom určeny pro
zahraniční odbyt, nikoli pro Českou republiku. Přidaná výrobní hodnota je ale
nulová.“
Bohužel zde máme "ideální místo" pro sklad
pro Daimler kousíček od Prahy a vlastně hodinu do Německa, zároveň blízko u mezinárodního letiště
Vodochody, které má opět zelenou. Ideální stav a
důvod k utajení.
V dalším článku, který vyšel již letos v únoru Mercedes hledá
místo pro obří sklad a Česko je ve hře. Má být ještě větší, než postavil Amazon
se dočteme: „Lokalita by
mohla být pro sklad automobilky atraktivní. V relativně blízkém okolí jsou
výrobci prakticky všech myslitelných autodílů. Navíc je centrálně umístěna mezi
všemi závody koncernu Daimler. Motorárna je plánována v polském městě
Jawor západně od Vratislavi. Polská strana chce v dalších letech kolem
tohoto města postavit rychlostní silnici směrem k české hranici,
ke které Češi budují dálnici D11. Do pěti let by tak tato motorárna
měla být dálnicí spojena s Prahou a cesta přes ni bude nejvýhodnější
i ve směru do německých továren Mercedesu.“
Máme proti sobě silného soupeře CTP, který staví
bez ohledu na to, zda má či nemá stavební povolení a zatím mu to všude vychází
mimo Hradce Králové.
Každopádně dokumentaci jsem pročetla a zítra na
pracovní schůzce zastupitelů, budu požadovat, aby byl za obec Kozomín zaslán
důrazný požadavek na velkou EIA (kompletní posuzování vlivu na životní
prostředí), abychom nedopadli jako s Amazonem v Dobrovízi: „samozřejmě kamionová doprava, která
zásobuje ty skladové areály v obci, velmi narostla. Největším problém je
to, že pro kamiony je nedostatečný počet parkovacích stání. To znamená, že
stojí okolo komerční zóny prakticky úplně všude, hlavně na příjezdové cestě,
která je nazvaná ulice K Amazonu.“
Dle dokumentace k hale má od haly přijíždět a odjíždět 2100 aut denně a k dalším halám další 4000!
![]() |
| Kozomín má zastavěno 100 000 m2 a hala Daimler je 229 000 m2. |


Žádné komentáře:
Okomentovat