Dala jsem si tu práci a zkusila projít dostupné dokumentace
k připravovaným stavbám v okolí exitu 9. km na dálnici D8 a zakreslit
vše do mapky. Některé údaje se dají z dokumentací dohledat zcela přesně, některé bylo
nutné odvodit. Jen při pohledu na přehledovou mapu se začínám děsit velikosti
všech těch hal v porovnání s velikostí okolních obcí.
Stavby s numerickým označením jsou již v provozu.
Objekty s alfabetickým označením jsou plánované nebo ve výstavbě. Trasa
propojky mezi D7 a D8 je ilustrační, podstatné je pouze, kde má ústit. Tabulka
zastavěných ploch udává čistě velikost plánovaných hal, neobsahuje další
zabrané plochy na parkovací místa atd. Tedy zábor orné půdy bude ještě vyšší.
Podle loňského sčítání dopravy je na silnici III/0081 denní
průjezd 10 000 automobilů. Silnice III/0081 je těch 700 metrů mezi starou
Teplickou tedy silnicí II/608 a dálnicí D8. Ve Zdibech na exitu 1. km je denní
průjezd 14 000 automobilů a všichni víme, jak to tam vypadá. Při sečtení
všech údajů z připravovaných záměrů se doprava zvýší o více než 12 000
automobilů denně, to znamená více než dvakrát tolik co dnes - 22 000 aut.
Vezměme si ilustrativně spotřebu vody jen u haly pro Makro 27 200
m3 za rok. Jeden člověk průměrně spotřebuje cca 36 m3
za rok. Vesnice o 400 občanech jako je Kozomín spotřebuje tedy cca 14 500 m3
za rok. Z toho vyplývá, že místo skladu Makro by se na zdroj vody napojily
další dvě nové vesnice velikosti Kozomína. Je vůbec na vodním zdroji Mělnická
Vrutice tolik vody, aby se připojilo tolik průmyslových objektů?! Nebude tím
ohroženo zásobování občanů pitnou vodou?
Další hledisko jsou zaměstnanci. Ve Středočeském kraji
je v současné době nezaměstnanost nižší než 4 %. Několik tisíc osob se
bude muset denně dopravovat do této lokality nebo zde hledat ubytovací
kapacity.
Myslím, že
je velmi potřeba, aby všechny dotčené úřady začaly na celou oblast nahlížet
jako na celek a nikoliv na každou jednotlivou stavbu zvlášť!
Investoři totiž velmi rádi předkládají tendenční informace a dokumentace, jako třeba CTP s halou pro Makro. Zjišťovací řízení k EIA proběhlo v roce 2005 a bylo rozhodnuto, že neproběhne posuzování vlivu na životní prostředí EIA. Jaké byly údaje v této dokumentaci? Samozřejmě zcela jiné než v dokumentaci k územnímu řízení, protože tenkrát nikdo netušil, že zde bude sklad pro Makro. Nyní probíhá změna stavby před dokončením a jaké jsou změny nyní?! Samozřejmě znovu dost velké, například zvýšení parkovacích míst o 130, čtyřnásobné zvýšení spotřeby vody atd. A touto salámovou metodou se dostanou ke kýženému výsledku.
Legenda k mapce:
Investoři totiž velmi rádi předkládají tendenční informace a dokumentace, jako třeba CTP s halou pro Makro. Zjišťovací řízení k EIA proběhlo v roce 2005 a bylo rozhodnuto, že neproběhne posuzování vlivu na životní prostředí EIA. Jaké byly údaje v této dokumentaci? Samozřejmě zcela jiné než v dokumentaci k územnímu řízení, protože tenkrát nikdo netušil, že zde bude sklad pro Makro. Nyní probíhá změna stavby před dokončením a jaké jsou změny nyní?! Samozřejmě znovu dost velké, například zvýšení parkovacích míst o 130, čtyřnásobné zvýšení spotřeby vody atd. A touto salámovou metodou se dostanou ke kýženému výsledku.
Legenda k mapce:
V PROVOZU |
|
1 |
CTP - sklady různých nájemců |
2 |
Prologis - sklady různých nájemců |
3 |
Tesco |
4 |
MAN truck & bus centrum |
5 |
HM hračky, Liebherr |
6 |
Mrazírna Eurofrost |
7 |
Dřevoplynová elektrárny BOR Biotechnology |
V PŘÍPRAVĚ nebo VÝSTAVBĚ
|
|||||||
Investor / nájemce / popis
|
Zastavěná plocha v m2
|
Denní průjezd vozidel
|
Spotřeba pitné vody v m3/rok
|
Stav řízení
|
Počet zaměstnanců
|
Předložená dokumentace k EIA
|
|
A
|
229 000
|
2 100
|
27 000
|
Zjišťovací řízení k EIA
|
900
|
STC2101
|
|
B
|
53 000
|
2 000
|
27 200
|
Změna stavby před dokončením
|
600
|
STC333
|
|
C
|
5 300
|
86
|
353
|
Probíhající EIA
|
8
|
STC2068
|
|
D
|
5 800
|
182
|
2 160
(+ z vrtů 81 250)
|
Územní rozhodnutí v přezkoumání
|
50
|
STC1967
|
|
E
|
5 300
|
252
|
528
|
Probíhající EIA
|
36
|
STC2057
|
|
F
|
CTP
|
?
|
?
|
?
|
Plánovaná výstavba
|
?
|
|
G
|
70 000
|
400
|
13 000
|
Ukončené zjišťovací řízení bez požadavku na EIA
|
400
|
STC2035
|
|
H
|
391 200 celkový zábor ploch
|
5 500
|
190 000 (včetně studen)
|
Probíhající EIA
|
3 000
|
MZP257
|
|
CH
|
4 510
|
STC1945
|
|||||
CELKEM
|
12
280
|
* započtena pouze polovina aut z letiště Vodochody
|
|||||
Kliknutím na název stavby se dostanete na dokumentaci k EIA.

Žádné komentáře:
Okomentovat