sobota 30. září 2017

Co přinesou stavby na exitu 9. km dálnice D8?!

Dala jsem si tu práci a zkusila projít dostupné dokumentace k připravovaným stavbám v okolí exitu 9. km na dálnici D8 a zakreslit vše do mapky. Některé údaje se dají z dokumentací dohledat zcela přesně, některé bylo nutné odvodit. Jen při pohledu na přehledovou mapu se začínám děsit velikosti všech těch hal v porovnání s velikostí okolních obcí.

Stavby s numerickým označením jsou již v provozu. Objekty s alfabetickým označením jsou plánované nebo ve výstavbě. Trasa propojky mezi D7 a D8 je ilustrační, podstatné je pouze, kde má ústit. Tabulka zastavěných ploch udává čistě velikost plánovaných hal, neobsahuje další zabrané plochy na parkovací místa atd. Tedy zábor orné půdy bude ještě vyšší.

Podle loňského sčítání dopravy je na silnici III/0081 denní průjezd 10 000 automobilů. Silnice III/0081 je těch 700 metrů mezi starou Teplickou tedy silnicí II/608 a dálnicí D8. Ve Zdibech na exitu 1. km je denní průjezd 14 000 automobilů a všichni víme, jak to tam vypadá. Při sečtení všech údajů z připravovaných záměrů se doprava zvýší o více než 12 000 automobilů denně, to znamená více než dvakrát tolik co dnes - 22 000 aut.

Vezměme si ilustrativně spotřebu vody jen u haly pro Makro 27 200 m3 za rok. Jeden člověk průměrně spotřebuje cca 36 m3 za rok. Vesnice o 400 občanech jako je Kozomín spotřebuje tedy cca 14 500 m3 za rok. Z toho vyplývá, že místo skladu Makro by se na zdroj vody napojily další dvě nové vesnice velikosti Kozomína. Je vůbec na vodním zdroji Mělnická Vrutice tolik vody, aby se připojilo tolik průmyslových objektů?! Nebude tím ohroženo zásobování občanů pitnou vodou?

Další hledisko jsou zaměstnanci. Ve Středočeském kraji je v současné době nezaměstnanost nižší než 4 %. Několik tisíc osob se bude muset denně dopravovat do této lokality nebo zde hledat ubytovací kapacity.

Myslím, že je velmi potřeba, aby všechny dotčené úřady začaly na celou oblast nahlížet jako na celek a nikoliv na každou jednotlivou stavbu zvlášť!

Investoři totiž velmi rádi předkládají tendenční informace a dokumentace, jako třeba CTP s halou pro Makro. Zjišťovací řízení k EIA proběhlo v roce 2005 a bylo rozhodnuto, že neproběhne posuzování vlivu na životní prostředí EIA. Jaké byly údaje v této dokumentaci? Samozřejmě zcela jiné než v dokumentaci k územnímu řízení, protože tenkrát nikdo netušil, že zde bude sklad pro Makro. Nyní probíhá změna stavby před dokončením a jaké jsou změny nyní?! Samozřejmě znovu dost velké, například zvýšení parkovacích míst o 130, čtyřnásobné zvýšení spotřeby vody atd. A touto salámovou metodou se dostanou ke kýženému výsledku.

Legenda k mapce:
V PROVOZU
1
CTP - sklady různých nájemců
2
Prologis - sklady různých nájemců
3
Tesco
4
MAN truck & bus centrum
5
HM hračky, Liebherr
6
Mrazírna Eurofrost
7
Dřevoplynová elektrárny BOR Biotechnology

V PŘÍPRAVĚ nebo VÝSTAVBĚ

Investor / nájemce / popis
Zastavěná plocha v m2
Denní průjezd vozidel
Spotřeba pitné vody v m3/rok
Stav řízení
Počet zaměstnanců
Předložená dokumentace k EIA
A
229 000
2 100
27 000
Zjišťovací řízení k EIA
900
STC2101
B
53 000
2 000
27 200
Změna stavby před dokončením
600
STC333
C
5 300
86
353
Probíhající EIA
8
STC2068
D
5 800
182
2 160
(+ z vrtů 81 250)
Územní rozhodnutí v přezkoumání
50
STC1967
E
5 300
252
528
Probíhající EIA
36
STC2057
F
CTP
?
?
?
Plánovaná výstavba
?

G
70 000
400
13 000
Ukončené zjišťovací řízení bez požadavku na EIA
400
STC2035
H
391 200 celkový zábor ploch
5 500
190 000 (včetně studen)
Probíhající EIA
3 000
MZP257
CH

4 510



STC1945
CELKEM

12 280
* započtena pouze polovina aut z letiště Vodochody

Kliknutím na název stavby se dostanete na dokumentaci k EIA.


Žádné komentáře:

Okomentovat